Monday, April 20, 2009

Catatan Hidup

Banyak yang ada & tiada bulan ni. Aktiviti mencadat sotong kat Terengganu anjuran department procurement dengan proposal hujung bulan ni kensel coz ramai yang tiba-tiba ada prob nak pergi. Walaupun aku department lain, tapi dorang ajak coz aku kawan dengan budak-budak department tu. Salah satu sebabnye tak jadi pergi ialah ada sorang yang dapat pindah kerja. Dia dapat kerja di Petronas Carigali (procurement)daripada department proposal kat sini. Rezeki dia memang best, lagipun dia selalu wat kerja betul-betul jadi memang dia layak la dapat keje tu. Yang student praktikal sebelah aku dulu dah habis praktikal, tapi sekarang dah ada student lain lak. Kire table sebelah partition aku ni tak penah kosong lagi la. Yang student praktikal kat department bawah lak diserap masuk ke company ni. Cuma aku yang tak pasti dengan karier aku sendiri, samada aku betul-betul nak teruskan apa yang aku buat ni atau cuba 'beralih angin'. Memang banyak angin dalam perut aku ni, tapi aku kadang-kadang terasa nak buang angin kat tempat yang lain,kat suasana kerja yang berbeza & yang aku suka. Weekly meeting kat bilik director yang aku kene terlibat tu cam memberi sinar harapan baru. Mungkin aku akan dihantar ke offshore bulan 8 nanti untuk P&A, tapi still tak sure. Nanti ada je yang nak block. Nampaknye aku kene cari mentol lain supaya sinar harapan tu makin terang.

7 comments:

  1. hmm..nice theme compared to previos one..

    btw, mintak2 la keje kt petronas plak..hehe

    insyaAllah, rezeki ada kat mana2.. Allah tuh Maha Pengasih lagi Maha Penyayang~!!

    ReplyDelete
  2. aku tak hebat cam ko la bro,keje carigali.hehe.

    ReplyDelete
  3. amboih...masing2 hebat la...semua manusia ada kelebihan masing2...

    ReplyDelete
  4. mne shout mix ni br0?
    dgn slumber bedil ku bls kat sni la~
    agaga~

    wakakakkak~
    lagi lawak!!!
    xde subjeck tuu?
    dem, lawak btui ni~
    wakakakakka~
    cmne la nak letak p0inter tu, agaga~

    ReplyDelete
  5. balas je sini,hehe.blog ni biase2 je.lum letak lagi shoutmix tu.
    tah camne terlupa nak register sem tu.tapi bila check dgn ofis,dorg leh tolong la letak result dalam sem depan.tapi i xnak,coz i fail paper letrik tu.hehe.lagipun 70% my batch fail,rekod fakulti.so sem depan kitorang amik balik subjek tu ramai2,hehe.

    ReplyDelete
  6. ahahhahaha~
    jahat jaht mne leh cmtu~
    waaaa....cmtu nak wat cmni gak!
    agaga~

    ReplyDelete