Tuesday, April 28, 2009

Catatan Hidup : Dihimpit Ketika Tidur



Korang mesti pernah merasa gejala "dihimpit ketika tidur", or atleast pernah dengar pengalaman orang lain. Ada yang kata simptom ni berkaitan dengan kekejangan waktu tidur, ada yang kata jin yang himpit. Apa pun, banyak kejadian berlaku lebih kurang sama. Ada yang sebelum tidur saja terfikir kene himpit, kemudian jadi betul-betul. Ada yang cuba menjerit time kene himpit tapi tak keluar suara. Ada yang cuba azan kemudian terlepas. Tapi ada juga yang cuba melawan... dan berjaya. Ni yang aku nak cerita ni.

Aku pernah kena beberapa kali sejak sekolah menengah. Bila kene ni dulu, agak takut gak coz seksa badan. Dulu pernah gak malam tu aku terpikir kalo baring menelentang, nanti kene himpit. Malam tu gak kene.

Malam tadi aku fikir bende yang sama. Yela, aku dah la demam. Tidur pun susah nak lelap. Mane tak nye, petang tu aku tido. Superior aku suruh aku balik coz kesian tengok aku. Kirenye aku tido menghala ke kanan aku macam biasa.

Then aku rasa aku mimpi(agaknye la) aku kat katil aku tu tidur menelentang, sedang baring untuk tido hari malam. Dalam 'mimpi' tu, aku terasa dalam hati aku ada makhluk-makhluk jahat menumpang & aku cuba keluarkan pakai tangan. Time tu aku start kene 'himpit'.
Bukan nak berlagak atau cakap besar, tapi coz macam da biasa kena aku leh rasa tenang lagi handle.
Cam biasa la, memula cuba gerakkan tangan tapi tak boleh. Aku cuba gak gerakkan tangan sampai aku rasa tangan aku tegak. Aku pikir malas la nak gerakkan, bukan leh gerak pun. Biar tangan tu jatuh sendiri. Dalam pada tu, sempat lagi aku fikir "ni sah la kene himpit ni,tangan pun takleh gerak. Nak kene rancang something ni. Ya Allah, berilah pertolongan". Usaha paling susah ialah nak bukak mata. Tah camna leh terbukak sikit tapi sangat susah nak maintain. Aku siap leh nampak bilik aku lagi, tapi kabur la. Badan still keras & macam dibawah sedar. Usaha terakhir aku ialah.... gegarkan pape anggota badan yang boleh. Bukan cuba gerak camne, tapi cuba gegar cam bagi vibrate. Aku gerakkan kepala aku & hujung kaki. Bila wat camni, tah camna aku makin lama makin sedar & dapat control badan aku sepenuhnya.
Aku hampir terlelap balik. Nak mengelakkan bende ni jadi lagi, aku bukak mata besar-besar & paling kat tepi. Sempat aku mengeluh before tidur,"wat penat aku je".

3 comments:

  1. baca doa sebelum tido ya..

    ouh ya,

    lagi bagus baca al mulk sebelum tido..
    =)

    ReplyDelete
  2. saya baca 3 qul sebelum tido,tapi malam tu kene gak kan.mungkin amalan kurang kot.thanks 4 the tips. :)

    ReplyDelete
  3. bende ni ade sains nye..so jgn la rsau. xde kene mngene ngn antu or jin. huhu.

    ReplyDelete