Wednesday, July 22, 2009

Memendam Rasa Sayang


Pernah tak korang memendam rasa? Pernah ek. Bukan rasa cinta je tau, banyak lagi perasaan yang boleh dipendam. Kalo tak tahan nak ke tandas tu,tak tau la jatuh kategori pendam yang mana. Hehe. Memendam rasa ialah berdiam diri bilakita mempunyai sesuatu perasaan tu. Contohnye kalo kita marah, kita tahan je la kan takde marah-marah. Takpun kita ni jenis kuat mencarut, tapi kita pendam coz ada family gf kat depan kita. Hehe,hipokrit betul.

Camne lak kalo pendam rase sayang (uwek!)? Bertabah je la korang kan. Camne rasenye hati yang memendam tu? Rase dia cam berat & sesak gak la kan, sampai selalu terpikir pasal hal tu, nak solat pun tak khusyuk, wat keje pun rase tak best, time kuar dengan kawan-kawan pun teringat beliau. Haha,sapekah beliau.

Ni nak cite pasal sorang kawan aku ni. Dia seorang lelaki, yang suka kat seorang perempuan. Normal la tu kan. Kalo tak, gay la pulak kekdah nye. Ok,sambung balik. Dia ni dah lame takde gf. Then tah camne, dia boleh suka kat sorang minah setelah berjumpe beberapa ketika. Dia rase rendah diri kat minah ni, kata dia tak bape nak kaya & bergaya. Aku rasa kawan aku ni ok je,aku pun tak tau nape. Ke pompuan sekarang ni memilih sangat. Hoi, memilih la korang! Hehe. So cam biase,aku ni dijadikan tempat luah perasaan oleh kawan aku tu. Takpe la, menyelami hati kengkawan. Esok kot-kot aku lak kene ke,kan.

Cam biase la, kawan aku ni dah bagi hint tapi feedback yang diterima ialah tak de pape. Bukan takde langsung, cuma tak memberangsangkan. Mulai dari tu, mamat tu just senyap je la kan. Pasrah setelah mencuba. Aku cakap la usaha la lagi (tapi kalo aku jadi dia pun,aku pasrah gak kot). Dia just senyap je.

Tapi ada baiknye jugak camtu. Lagipun perangai aku dengan kawan aku ni lebey kurang je. Kalo dah someone tu taknak kat kita, takyah la kita nak paksa-paksa kan. Nanti kalo dia tak selesa camne, kita gak yang susah hati. Ape yang penting ialah kita harap orang yang kita pendam rasa tu happy & selamat, dengan syarat kita kenelah pendam rasa dengan ikhlas, takde tunjuk-tunjuk kat dia atau orang lain. Kepuasan ikhlas tu akan datang kat diri kita balik. Tapi sampai bila kita boleh bertahan pendam rasa?

14 comments:

  1. memendam rasa nih ada kesan buruk kot..

    kalo marah better luah/cerita je kat sapa2... kalo ko pendam, akan bengkak dan hati ko akan sakit...kalo merajuk lagi la..

    hmm..kalo nak memendam rasa tuh senang je..tgh2 di khalayak ramai, tibe2 kuar statement yang boley dikatakan memalukan ko...ko diam n senyum..or buat2 bodoh..or buat2 suke or telebey seronok... pastu terpendam la rasa malu n marah tuh...

    tapi kalo dah luahkan kat proper channel, ok la.. rasa ringan je kepala ko..tambah2 rasa berbuku kat hati tuh trus lebur..pergghh..i love the feeling~!!

    pasal kawan ko tuh..aku doakan die berjaya tackle awek tuh..amin

    ko plak bile nak kenalkan kt aku awekss ko??

    ReplyDelete
  2. aku rase the best way pun kita cite kat kengkawan,kan.bagi cam beban tu terasa ringan time cite tu.
    hehe,aku takde gf lagi la bro.tggu la 2-3 taun lagi ke,tu pun tak tentu lagi.hehe.

    ReplyDelete
  3. huhu, blh tumpang bg pendapat?
    slalu la kan, kalo kes org laki yg memendam rasa syg ni, better luahkan aje tp dgn cara yg betul la.. :)
    lagi pn bg laki xde istilah perigi cari timba kan2? kalo perempuan tu yela kot..tp x salah mencuba kan? :)
    smoga kwn a.tajul n a.tajul sniri bertemu kebahagiaan tu..ecewah :p

    ReplyDelete
  4. kalo pompuan takleh meluah jugak ek.sebenarnye takde langsung istilah perigi mencari timba kat lelaki n pompuan.pompuan je nak cover diri dia,hehe.laki pun ade perasaan malu gak kan cam pompuan tapi pompuan ni suka control ayu.hikhik.tapi kalo mencuba n akhirnye hubungan tu renggang pun susah gak.
    saya takde kebahagiaan lagi cik mimi \(^.^)/
    lambat skit kot.hehe.

    ReplyDelete
  5. pmpuan ni kebykan nya pemalu (kot)..skg ni xtau la corak org pmpuan dalam perhubungan ni cne, tp rase nya ada je pmpuan meluahkan perasaan dulu..same goes with men.erk, xley ke pmpuan control ayu? kalo x control kang, naya aje..haha
    tp yela, control ayu berpada2 la kan..if dah cuba n xjd, means xde jodohla ngn org tu, pasrah jela..huhu. yela, org laki mcm a.tajul lmbat2 pn xpe, pmpuan ni yg makin lmbat mkin kurg saham.hehehe. sori, pjg la plak :p

    ReplyDelete
  6. ecece...tapi takpe je pun kalo pmpuan pun luah dulu kan.laki ok je kaloade pompuan tu suka dia.pompuan je yg suka reject or benci terus dgn lelaki yg suka kat dia tapi dia tak mau.
    hehe,saham kurang ek.kitorg lelaki kalo lambat kenal dgn pompuan pun susah gak :)

    ReplyDelete
  7. kalo suke pendam perasaan nnti sakit hati...silap2 leh sakit jantung...hahaha....

    ReplyDelete
  8. o eyh..ssh sbb takut wanita idaman dapat ke org len..huhu.bab pmpuan reject n benci trus tu mmg ada la kan..hrp bersabar la kalo jmpe pmpuan cmtu.hehe :)

    ReplyDelete
  9. cik eja: kadang2 sakit tengkuk gak,hehe.

    cik mimi: hmm...bukan takut wanita idaman tu orang lain amik,tapi just nak ada someone cepat coz kitorg leh jaga dia dari awal untuk elakkan pape anasir luar terjadi kat pompuan tu :)

    ReplyDelete
  10. OIC..faham2..
    bertuah la gf or wife a.tajul nti :)

    ReplyDelete
  11. kalo sakit tengkuk pakai la yoko yoko..... kohkohkoh..... jgn biarkan nnti kene darah tggi.... lol..

    ReplyDelete
  12. tak sume pompuan memilih.. cam aku ni ha.. cool jer hikhik

    ReplyDelete
  13. aku rasa pompuan tu x paham kot
    or die buat2 x paham
    yer laa..mebi die paham tp buat2 x paham tkt perasan sorang2
    mebi die trauma sbb penah denga mcm2 citer kot
    kwn ko tu kne try2 lg n tnjkkn keiklasan die
    cbe ko aja2 sket cara nk tackle awek kt die tu
    ihiks!

    ReplyDelete
  14. hidayah: ecece...tak memilih ek.hehe.

    yon: taktau la dia paham ke tak or memang saje.tah2 dia saje nak test market dia ke.bila laki tu dah suka,dia tak layan.hehe,bersangka buruk.camne nak ajor dia cara tackle,aku sendiri takde aweks.lol.

    ReplyDelete