Thursday, November 26, 2009

Hukum Karma



Apakah karma? Entahlah, Karam Singh aku tau la. Tapi katanya apa yang kita buat tu akan dibalas balik, bak kata orang ramai. Orang putih cakap “what goes around comes around”. Orang hitam yang dok kat negeri omputih cakap “yo,what goes around yo,will goes around,yo!”. Ceh, cam siot je. Dulu-dulu aku penah kawan dengan sorang budak Medic ni, tapi dia suka kat aku. Aku lak suka cam kawan je kat dia tapi aku layan dia dengan baik la. Tapi bila aku rimas, aku cakap terus terang la kan yang aku taknak kat dia coz dia da macam salah paham. Then tah la, nangis ke hap eke aku pun tak tau la. Bila aku cite mende ni kat housemet aku, aku ingat lagi ada sorang cakap “ko wat la camtu, nanti kene hukum karma nanti ko lak kene tinggal” kata beliau sambil ketawa. Aku pun tak kisah la kan sambil ketawa tak tentu pasal.

Adakah aku akan kena hokum karma? Aku pun tak sure. Zaman dulu-dulu gak pas aku dengan budak Medic ni, aku ada suka kat sorang budak ni zaman student time degree dulu. Dia pun suka kat aku so aku pun tak tau. Hehe, bercintakah aku? Tapi dah lama bersama, tiba-tiba hubungan tak ke mana. Dia pegi balik kat ex-bf dia. Tinggal la aku terkontang-kanting. Dah lama-lama,baru aku fikir, karma ke ni. Tapi bila fikir balik, samada tak ada jodoh or aku ni jahat/baik untuk dia. Kan ada surah yang mengatakan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik,vice versa. Tapi kan,bila piker lama-lama lagi, aku dulu tu couple ke sebenarnye? Takpe, tak best pun ada gf. Hoho.


*Dulu suka dengar lagu indon Karma dari kumpulan Coklat.

4 comments:

  1. cm ayt pasrah je bro..haha

    karma ngn dejavu sme ke weh??

    ReplyDelete
  2. haha,pasrah la sangat.
    dejavu lain,bro
    dejavu tu bila kita rasa bende or peristiwa tu penah berlaku kat kita sebelum ni.

    ReplyDelete
  3. same x dgn, what u give, u get back....? kekeke...sekian~

    ReplyDelete