Thursday, June 2, 2011

Oil & Gas Vacancy (dan sedikit pasal OGA 2011)



Hello. Ye, aku nak bagi lagi vacancy. Taktau la korang suka ke tak. Kalo nak hantar, toksah la demand tinggi-tinggi sangat yek kalo takde experience, kang dorang tak panggil langsung kang. Hehe.


Scomi Oiltools:


1) Service Engineer (chemical)
2) Account Executive

Requirement:
Sori, aku tak pasti apa yang diperlukan. Dan aku juga tak pasti yang dorang nak budak chemical ke atau kene buat kerja untuk department or berkaitan chemical. So cam biasa la, try je hantar. Tak rugi pun. Yang position account tu pun same. Saje aku letak kot-kot ada kawan korang yang lain nak try ke.
Boleh hantar resume ke: recruitment@my.scomioiltools.com

Kalo korang kene panggil interview,bagitau aku yek. Aku bukan nak mintak kene belanja, just nak tau je.




OGA 2001:
OGA kali ni nampak cam menarik la. Kompeni dari luar negara dorang sekalikan satu hall dengan kampeni local. Pastu ada cabutan bertuah Iphone4 dan Ipad2 la, ada silap mata la, ada model-model lagi menarik la. Hehe.
Selain dari tengok teknologi baru dan meningkatkan pengetahuan, OGA ni sebenarye tempat berjumpa kawan-kawan lama. Yela, mungkin kawan-kawan belajar dulu dah keje kat situ sini. Kalo dah pindah kampeni,lagi seronok rasenye jumpa kawan-kawan lama cam aku. Dulu satu bumbung time kerja, sekarang bumbung dia lain lak & bumbung kita pun dah macam tak berbumbung. Masing-masing dah besar bawak haluan diri. So jangan limitkan diri kita kalo pegi exhibition, just tengok pameran tu je. Perbanyakkan lagi exploration kita. Kalo nak tengok model-model gadis tu, tu sampingan la :p

9 comments:

  1. acttualy, OGA kali ini nampak meriah dgn bnyk vendor2 yg turut serta dalam pameran kali ini..so..bnyk jugak company bumi yg ade...ramai jugak org yg turut hadir..peluang pekerjaan pun ade jugak...blh la hantar cv..cume ade la sedikit komen..hehehe...first..pre-registered..punye la jauh..tingkat 3...maybe dia nak semua org register and terus ke level 3 punye showroom...start from hall 9..amat memenatkan jalan2..hehehe..pastu..tak bnyk sgt freebiz yg ade..maybe saya datang dah lewat ptg sgt kot..heheh...sayang sekali..tak dapat nak masuk hall 4...mesti bnyk lagi big2 company kat situ..tension tul tak dpt singgah..hehehe..overall comment...exbt kali ni..so-so la...bagi pendapat saya la k..hehe...anyway..have a nice monday blues...aduh ngantuknye...
    p/s: OGA dulu..mase pre-registered pun dapat beg...skrg..dapat buku n tag je..hehehe
    Yang-benar....alif

    ReplyDelete
  2. alif: yup,memang menyusahkan sebab kene naik atas bagai time nak register.tapi tu la,strategi dorg agaknya.makin banyak kampeni yang join,so makin banyak hall yang guna.so dia nak bagi hall atas2 tu ada org singgah.tu sebab register kat atas kot.hehe.

    ReplyDelete
  3. memang pun..mmg strategi camtuh..lenguh kaki bang..heheheh...jauh tul kene pusing..biasenye..ramai org nak cari vacancy...mesti pi bawah aje...tapi petra ade kat atas..ok jugak tu..hehe...tapi..mmg bnyk company join time ni..geram tul..tak dapat payung n maps tu..hehehe...alif

    ReplyDelete
  4. tak dapat payung,usha awek pun jadi la :p

    ReplyDelete
  5. senior, saya dah habis belaja dan jobless.sobsss

    from, your junior

    ReplyDelete
  6. congrats dah habes.moga bertabah cari keje (T_T)

    ReplyDelete
  7. saya sangatla bertabah dan stress

    ;junior

    ReplyDelete
  8. terpaksa la buat kaunter kat atas ... kalau tak buat kat atas...sapa pun tak tahu ada banyak lagi exhibits kat depan ... this year akan jadi lebih lenguh ..sebab atas, bawah dan belakang .... kalau terlenguh tu saya mintak maaf awal2.

    ReplyDelete
  9. yup,lagipun ada beberapa kawan terlepas satu section/booth2 lain sebab konfius pasal movement nak ke mana.

    ReplyDelete