Thursday, May 26, 2011

OGA 2011: Vacancy in Oil & Gas?



Eh, OGA tu apa? Haa… OGA ni Oil,Gas & Petrochemical Engineering Exhibiton. Senang kata Oil & Gas Asia la. Mende ni ialah exhibition pasal oil & gas yang paling besar di Asia. Tahun ni akan diadakan pada 1hb hingga 3hb Jun 2011 di KLCC kat convention centre. Kampeni client jarang la masuk sini. Kalo ada pun just tunjuk technology baru atau tak menunjuk sangat barang-barang mahupun projek dorang. Kontraktor biasa banyak la kat sini,tapi yang besar-besar pun ada. Aku try mintak jaga booth tapi superior aku kata aku boleh je join duduk kat booth tapi dia tak mintak aku jaga permanent kat booth sebab aku baru keje dan takut takleh jawab soalan klien.

So, apa yang vacancy nye? Haa…. Kat sini banyak kampeni. So macam 2 tahun lepas (OGA ni 2 taun sekali), ada beberapa kompeni yang ada vacancy dan bagitau dorang ada kosong cam UMW Oil & Gas dan tak silap aku Technip. Cam kampeni lama aku dulu ada gak dorang bawak form nak apply keje dan boleh drop resume. Jadi, aku cadangkan korang datang kat sini time OGA ni, daftar sebagai pelawat/pelajar dan jangan lupa bawak 2-3 resume korang hardcopy. Kalo takde vacancy pun, atleast korang tau la nama-nama kampeni yang terlibat dalam oil & gas ni. So, takyah la aku postng pasal vacancy lagi. Hehe.

Jangan risau, orangnya sangat ramai yang hadir. Cuma kena berani bercakap dan bertanya la ada kosong ke tak. Rajin-rajin jugak merayau semua pameran tu. Bukan fresh grad je yang datang cari kerja, kadan-kadang orang yang jaga booth or pekerja kampeni lain pun amik peluang ni nak try market. Hehe. Kesimpulannya jom la pegi sini, kot-kot kita leh terlanggar bahu kat situ :)

11 comments:

  1. rasa mcm "kecik" je fresh grad nak masuk situ
    (oh not so fresh anymore)

    ReplyDelete
  2. eh,dah dapat keje ke?congrats.hehe.dorang ade je yang cari fresh kat situ.lagipun boleh tambah ilmu sedikit sebanyak kat situ :)

    ReplyDelete
  3. suke pi sane..nak cari member...so..blh tukar2 email..hehe..

    ReplyDelete
  4. eh belum la, masih menunggu :)
    not so fresh = da lama kuar dr oven. haha

    ReplyDelete
  5. anonymous: leh mintak bisnes card dorang.kat situ ,nak usha-usha pun boleh,hikhik.

    aeda: hehe,ingatkan dah dapat.nanti ada la tu :)

    ReplyDelete
  6. haah..cari kaki kat sane...ape2hal nanti senang..hehehe..ramai la contact..hehe

    ReplyDelete
  7. 2 thn lepas dtg sbg bdk baru lepasan u..nk tnye keje kosong pn segan sbb tgk byk wt bisnes je..hahaha

    ReplyDelete
  8. hafizd: haha,jom turun situ kalo ko tak pegi offshore.

    Rafi: jangan risau bro,dorg amik kesempatan gak cari staff baru.hehe.

    ReplyDelete
  9. Salam ... Nama saya Ezriq Sajad. Saya adalah Pengurus Projek bagi pameran OGA ni. This coming OGA pada 5-7 June nanti. Kami sekarang tengah nak bangunkan FB page kami, selain daripada entry dan post dari kami sendiri serta rakan2 lain, saya tertarik untuk menyelitkan juga personal experiences exhibitors atau visitors ke pameran kami. Bolehkah saya link blog ini di FB page kami? jika tidak boleh, hope you can LIKE us on FB. Look out for it, OIL AND GAS ASIA. Thank you. Ezriq. (ezriq@mesallworld.com)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya mint maaf,encik Ezriq.harap tak letak link blog di FB itu nanti.tapi saya dan rakan-rakan lain akan like FB itu nanti :)

      Delete