Thursday, June 4, 2015

Oil & Gas Asia (OGA) 2015 Exhibition


OGA datang lagi. Ada apa dengan OGA? It depends...
Di OGA ada pelbagai syarikat Oil & Gas, mungkin ada peluang pekerjaan juga kalau rajin tanya, ada pelbagai teknologi baru, ada gadis omputih import setiap kali musim pameran OGA ( read: booth PBJV ) dan ada artis ( ntah sesat ke apa, sila scroll gambar-gambar di bawah ).

Bagi aku, OGA adalah perayaan. Eh, cam poyo lak bunyi nya. Event yang hanya setiap dua tahun sekali. Tapi bagi aku, ia lebih dari itu. Di OGA ada company-company lama aku, ada kawan-kawan lama aku, ada terserempak dengan orang-orang management dari kampeni lama aku yang aku taknak tegur ataupun dorang pun taknak tegur aku. Pendek kata, ada memori. 

Juga ada berita juga dari kawan lama yang kampeni dia buang 40 orang, akibat keadaan semasa. Kawan aku pun turut terkena. Diharap semua dapat kerja semula. Keadaan sukar sekarang. Aku lak? Masih maintain record iaitu setiap kali OGA berlangsung, aku akan hadir dengan bekerja pada kampeni yang berbeza. Harini hari ke-3 aku kerja opis tempat baru, hihi.

Semoga kita semua mendapat rezeki yang berkat. Amin.











4 comments:

  1. has been there too..but as exhibitor, bwk resume bnyak2 pastu xsempat nak g drop pon, kne jaga booth..sedih betol..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, adoi penat je. another 2 years nanti jangan lupa tukar strategi. lol.

      Delete
  2. Eh,saya nampak NeuDimension...

    ReplyDelete