Thursday, October 28, 2010

Kejahilan Kerja yang Agak Lawak




Minggu ni ade keje sikit pasal projek baru kat lautan Borneo tu. Hehe, motif aku taknak cakap negeri ape. Jadi kiranya agak sibuk jugak la minggu ni. Selalunya buat-buat sibuk tapi kali ni memang sibuk. Sibuk nak tau gossip pasal orang lain, kahkah. Penyibukkah aku? Ah, ngarut. Tapi memang ade keje pun kat opis.

Sedang aku wat keje, ada akak dari akaun ni tanya aku pasal satu invoice lama. Dah lama gile, ni antara kerja pertama yang aku buat masa kerja rasanya. Sambil tengok nak ingatkan tu kerja yang mana, aku tersenyum sendiri. Yela, tengok nama aku kat invoice tu dan kebodohan aku.


Biasenye sebelum invoice itu disiapkan dan dihantar ke finance punya department, invoice tu akan di cop 3, iaitu cop yang mengandungi “checked by”, “verified by” dan “approved for payment”. Contoh cop 3 adalah kat gambar atas tu. Jadi setiap kotak dalam cop 3 ni hendaklah ditandatangan oleh orang yang berbeza.

Tiba masanya masa aku baru start keje, superior soh aku setelkan invoice tu dan cop 3 kemudian tandatangan sebelum hantar ke finance. Kononnya nak tunjuk impresi yang bagus, aku buat kerja ni dengan bersungguh-sungguh. “senang je,cop 3 pastu cari orang untuk sain”, kata aku dalam hati dan perasaan gementar tapi adventures.

Maka...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


aku cop sebanyak 3 kali kat atas invoice tu. yela, kate cop 3.... (T_T)

5 comments:

  1. walaupun tak faham, tapi gelak jela..macam ada kekelakarannya disitu..keh3 :P

    ReplyDelete
  2. giler strait bendul.... cop smpai 3...warghhh warghhh warghhhhhh....

    ReplyDelete
  3. baru terjumpa ur blog... pastu baca n3 ni gelak sampai kuar air mata... hehehe...
    abes reject tak invoice tu?

    ReplyDelete
  4. ija: amboi,gelak kita.huhu.

    Shue: haha,dorang proceed je.sebab kesian kot :p

    ReplyDelete