Monday, October 25, 2010

Perut Boroi




Perut manusia boleh membuncit atau kelihatan boroi. Bende ni boleh disebabkan beberapa perkara. Antaranya ialah sebab mengandung, sebab makan rasuah atau kerana aktiviti hidup yang kurang sihat. Aku pun perut terkedepan gak. Nak kate mengandung, aku lelaki. Masih teruna lak tu, hikhik. Nak kata makan rasuah, tak penah pula nak cuba-cuba atau terpikir. Jadi aku rase sebab aktiviti hidup aku yang dah tak sihat ni. Takde la maksud tak sihat tu, aku kerja part-time kat lorong-lorong gelap. Hehe. Aku rase aku makan banyak pastu kurang berjogging macam dulu. Senaman perut pun jarang buat. Pastu balik keje je,terus baring. Kadang-kadang terlelap terus.

Gambar kat atas tu gambar perut aku yang ori la tu. Tak boroi? Yay, terima kasih. Tapi aku tak rase camtu. Kalo nak kata perut tu besar, cakap je. Pasrah dah, adeh. Aku rase kalo aku ni pompuan pastu naik LRT, mesti ade orang offer aku duduk. Tak tau la cara nak kecikkan perut ni balik. Dulu aku mempunyai perut yang menggiurkan dan juga six packs. Yela,aku tipu. Dulu perut aku biase-biase je tapi takde la macam sekarang ke depan. Nak buat sit-up, takde bende lak yang leh menampung kaki time senam tu. Nak tahan kaki dengan katil, bergerak lak katil. Nak letak Losyen Mustajab tu, tak sure lak. Cam nak try letak tapi cam tak berkesan lak. Minum Jusmet 5 kang, makin kurus lak aku yang da sedia kurus ni.

Kesimpulannye kat korang, amalkan la cara hidup yang sihat (T_T)

No comments:

Post a Comment