Monday, March 16, 2009

Bukit Cerakah, again.






Hujung minggu haritu aku ke Taman Pertanian Bukit Cahaya Seri Alam (betul kan aku tulis?) atau lebih dikenali sebagai Bukit Cerakah. Ni adalah perancangan gathering oleh housemate lama time kat Shah Alam dulu. Memula nak lawat Faiz Jali, tapi disebabkan dia dah sihat(sampai boleh amik exam PTD dengar cite) jadi kitorang tukar la plan. Yang datang kali (rujuk gambar basikal,kiri ke kanan) ialah Syed Nabil(Alam Maritim), aku, Ayin(Daimler), Hazrad(Ranhill) & Azlan(Perodua). Dorang ni makin tough badan dorang (sebenarnye nak cakap 'sihat'), terutama Hazrad. Nabil ada persaingan. Yang tak dapat datang ialah Ismail(Materialise) coz meraikan anak buah yang baru. Azlan ni ada gak jadi agen untuk Gamogen, Sensaoil(hehe..layan) & ejen Public Mutual. Dorang sume dah ada gf. Aku je takde. Takpe, hidup single la best. Lalala...

Kitorang start masuk dalam pukul 11.30am. Bayaran masuk ialah RM3. Kali ni kene bayar, dulu masuk free je ikut jalan kebun bunga. Aktiviti biasa la, naik basikal sampai sakit punggung. Penat gak naik basikal ni, banyak kali je rehat. Kalo turun bukit, laju je peginye. Sewa basikal adalah RM3 untuk sejam yang pertama & RM1 untuk sejam seterusnya. Kitorang naik basikal sejam, tolak basikal coz tak larat sejam. Patutnye kene bayar murah la. Sekarang ni Rumah Empat Musim tu musim bunga. Suhu antara 7 ke 12 darjah celcius. Dorang sume taknak masuk, tapi aku paksa gak Azlan masuk. Banyak gak bende aku nampak dalam tu. So tak rugi la pun masuk, hehe. Pastu cadang nak mandi swimming pool dalam kawasan Bukit Cerakah, tapi tak sempat. So kitorang just mandi peluh je la. Tapi balik tu sempat la kitorang mandi gak kat Masjid Shah Alam, kirenye ada la keberkatan kat situ. Kesimpulannya, Bukit Cerakah memenatkan.

19 comments:

  1. bestnye tgk kehijauan alam sekitar...

    bestnye dpt kumpul ngn kawan2...

    besnye dapat naek beskal rmai2..

    besnye dapat pgi oversea~ hehe

    ReplyDelete
  2. ko la yg ada kat oversea sekarang,oversea labuan.hehe.

    ReplyDelete
  3. aku mane ade sehat,nabil yg sehat..

    ReplyDelete
  4. aku yang duduk shah alam ni pun tak penah gi bukit cerakah lagi.. hehe

    ReplyDelete
  5. abang tajul dah berani expose muka....sonoknya!

    ReplyDelete
  6. ye la,sronok la sangat.sape kamu ek,mesti geng2 forum ni.kat sini je tunjuk muka ni,hehe.

    ReplyDelete
  7. bro... klo ko nak awek, aku ada kawan yang nak sangat pakwe yang keje oil&gas ni.. dulu aku jumpe akak angkat dia keje kat petrosains dan aku tengah kawan ngan akak angkat dia ni... pastu dia ni pun sebelum keje govermt. dia keje kat petrosains gak... ko boleh jumpe dia kat friendster.com guna email alynn_prettykitty@yahoo.com anyway gud luck tapi minta ko tolong aku plak ar lepas ni... hehehe... sekarang mana ada benda free... hehehe... gurau jer... wassaalm


    ni eamil aku... gazebo82@yahoo.co.uk

    ReplyDelete
  8. haha,leh tahan ko.ko nak keje kan?ko try je sume vacancy yg aku post dari depan tu,maybe dorg still open.or atleast,dorang simpan resume ko.ko try company kawan aku ombak marine.skrg nak wat project pipelay (shallow water). try anta resume kat sini (ni bukan kawan aku),---> zamri@ombakmarine.com

    ReplyDelete
  9. klo ko nak awek, aku ada kawan yang nak sangat pakwe yang keje oil&gas ni.. dulu aku jumpe akak angkat dia keje kat petrosains dan aku tengah kawan ngan akak angkat dia ni... pastu dia ni pun sebelum keje govermt. dia keje kat petrosains gak... ko boleh jumpe dia kat friendster.com guna email alynn_prettykitty@yahoo.com - takleh terima aku sume ayat2 ni..ceh... bajet keje oit&gas bagos je

    ReplyDelete
  10. minah tu ingat sume yang keje oil n gas gaji banyak agaknye.aku ni pun takde kereta sendiri lagi ni.yang gaji besar ade,tapi nak ke dorang kat dia,hehe.

    ReplyDelete
  11. eleh...ke ko yg nak kat die bro.dah die tak layan ko ..ko nak ckp cmtu lak..hahahahahaha.....kesian lu bro.... takde org nak kt lu la kan? ..ko bwk awek kua pakai drever bas sudahlah..hua3..rilek bro..guraw je

    ReplyDelete
  12. korang cari le gf yang tak materialistik sangat (T_T)

    ReplyDelete
  13. ah....aku bukan jenis cam ko..dgr dari mulut org..kenal la dulu hati budi..hati budi nak kenal bukan sehari dua bro..lu ni dah tua benda cmni pun nak aku ajor...

    bg aku bia tak lawa..janji hati ikhlas bro..dari ko..nak pilih yg beautylistik..ko hensemlistik ke? kuang3x.... hahahaahaahahahahhaa.....

    selamat beramal bro..~~

    ReplyDelete
  14. eh,komen tu untuk aku ke (T_T)
    kalo untuk aku,takde lak aku kata nak cari yang chantek n direject sesapa.takpe,jodoh sume kat tuhan.

    ReplyDelete
  15. tulah..bawak bersabar la bro...wlupun ramai reject ko..tp akan ade jgk nnt...jodoh di tangan Tuhan..ya betooollll

    ReplyDelete
  16. delete post aku ke? alah bro biase la..kte klu wat blog ni..kdg2 ade org suke..ade orang tak suke..so ko kene terima kenyataan oke..

    sabarlah klu takde sape nak jd gf ko. jodoh di tangan tuhan. ..heheehehehe

    ReplyDelete
  17. owh,aku tak delete.aku lupa nak approve sebab tak terasa nak reply komen.anyway,terpulang pada ko.thanks 4 d advice n walopun takde la aku kene reject n takde lak aku cite pape,aku harap ko hepi dengan pasangan ko yang jauh itu :)

    ReplyDelete