Tuesday, June 30, 2009

Cinta La Konon...


Jom kita berjiwa-jiwa kali ni. Hehe,ngarut la aku. Sepanjang aku hidup selama 24 taun ni (baru je 24 dua minggu lepas), dah banyak cerita pasal hati & perasaan aku dengar. Nak kata yang aku lalui,mana ada sangat pun. Pape pun,kalo libatkan hati & perasaan ni tak semuanya indah kan. Bak kata orang dulu-dulu, langit tak selalu cerah. Tu sebab aku asyik prepare baju hujan time nak pegi keje. Pekena milo panas cicah biskut kering 4 segi tu memang sedap time hujan,nyam nyam. Yela,aku stop melalut. Meh aku nak cite kat korang ape yang kawan-kawan aku dah merasa, samada negatif atau positif. Sori ek my frens,aku cedok sikit cite korang. Jangan risau,nama akan dirahsiakan. Hehe.


Cite sedih:
a) Kapel dari time matrik sampai la abes degree. Then time kerja, si pompuan beralih arah ke mamat yang sama tempat kerja dengan alasan cam kurang perhatian dari bf. Entahlah, tak berani nak komen sangat.
b) Kapel time study degree pastu tiba-tiba pompuan tu meragam dengan perangai tak matangnye mintak clash time lagi seminggu nak final exam, dengan alasan nak hidup single la,hape la. Tak sampai seminggu, minah tu kapel dengan ex-bf dia. Tapi cite ni aku cam biase dengar je, kan.
c) Ada gal ni minat kat sorang mamat ni, then gal dia cite kat kawan baik dia iaitu seorang perempuan gak. Rupenye dalam masa yang sama, kawan baik dia tu sebenarnye cuba gak ngurat mamat yang sama dalam diam-diam, padahal dah pasang banyak lelaki lain & dah ada bf.
d) Ada gak sorang gadis ni yang suka kat sorang mamat ni tapi mamat ni cakap dia ni cam jenis ada nafsu sikit (camne nak explain ek,korang pahamkan sendiri la). Then mamat tu cakap gadis ni terlalu baik untuk dia (eleh…lame excuse la bro). si gadis ni terus doakan mamt ni berubah.
e) Cite pasal si gf tumbuk muka bf pun ada,tapi still on lagi. Salah bf dia gak kot. Takleh cite lebih-lebih,kang aku lak yang kene tumbuk kang. Hehe.


Cite pelik:
a) Ada sorang mamat ni dia kira baik la,tak merokok n menjaga solat tapi dia suka kat minah yang merokok & tak penah dilihat solat. Pompuan tu lak cam taknak kat dia. Sian mamat tu, tak tau nak kata mamat tu yang pelik ke or minah tu.
b) Perasaan yang terhasil time kali ke-2 jumpe ketika 30 minit terakhir dalam cinema. Hepi ending? tak berapa.
c) Ada pompuan tu tersalah call mamat ni, then tah camne leh kapel. Hish,pelik la korang ni.


Tapi ada gak cite gembira:
a) Member yang kapel dari zaman sekolah dah kawin.
b) Member yang kapel dari zaman university dah bertunang.
c) Hubungan jarak jauh antara semenanjung & sabah yang masih berterusan.
d) Budak-budak yang serumah time university dulu, yang 4 dari 5 ahli rumah tu da ada kapel time abes study. Yela,aku ni yang sorang tu yang takde steady gf. Huhu.


Tapi pape pun, harap korang hidup dengan gembira dalam hidup korang. Jangan lupa banyakkan doa kat tuhan. Parent pun jangan korang lupa. Yang takde pasangan tu,rilek la. Watpe nak kapel cepat-cepat,kan.--> aku memang pandai pujuk diri sendiri

30 comments:

  1. huishhh..bnyak ye citer pasal hati n perassan neh?? bnyak pengalaman yea???? huhu... sapekah si gadis diatas??? hahaha... btw LOVE is about honesty n loyalty.... rite???

    ReplyDelete
  2. aku taauuu citer ko yg manee...lalalala ~

    ReplyDelete
  3. cik ieja: hehe,tula.bukan banyak pengalaman sendiri,tapi kawan2 serta orang sekeliling.si gadis tu ek?hehe,dia baik orangnye.umah kat n9,hikhik.yup,no love without love n loyal.

    cik weks: ecece...tah la,aku pun tak sure cite aku yg mane satu.lol.harap ko salah teka kalo cite aku ade.hehe.

    ReplyDelete
  4. ahhh~
    no komen..
    yg pastinya..
    mine..sux!

    single weyh!

    sp nk jd pacarku?

    hakhahahahaaaa~

    ReplyDelete
  5. salam..
    erm..slame 18 thn idop ni..
    ase2 de gak cete kt ats tu yg btl..based dr pgalaman membe la..tp..klu da umo tu da msk 24 bro..cri2la steady gf..kang jd bjang tlajak ssh lak kn bro..heee ;)

    ReplyDelete
  6. haha.. aku tau crita ko yg mana.. n crita aku yg mana.. hehe..
    anyway, yg bermasalah pasal cinta2 ni, mybe sbb blum jumpa yg sesuai kot... setiap org ada jodoh masing2.. lambat or cepat jer.. :)

    ReplyDelete
  7. enyhearts: owh,ye ke.sabar ek.tu la kan dugaan idup.saya leh jadi kamu punye pacar.hehe. :)

    suenerty: tu la,zaman muda remaja pun korang mesti ada gak kan pengalaman camni.saay takde calon lagi la.tggu calon datang bergolek.hehe.

    poda: haha,cite ko mesti la yg da bertunang tu :)
    takpe,jodoh pada tuhan.tapi kite pun kene usaha gak.

    ReplyDelete
  8. sentiasa optimis pada diri sendiri..
    teruskan pencarian..

    ReplyDelete
  9. " anggaplah Cinta itu hadiah dari Allah... tapi bila suatu hari Allah ambik balik hadiah tu dari kita.... jangnlah kita menangis... kerana mungkin Allah nak bagi hadiah yang lebih besar dari tu... "

    renung2kan dan selamat beramal....

    ReplyDelete
  10. hehe,thank u :)
    sedang sentiasa mencari dengan malasnye.

    ReplyDelete
  11. nasihat pd gal yg suke kt mamat sorg tuh..juz put him away..bt muke sardin TC Boy je bile jmpe..rase2 x yah lg kot brhubung ngan kwn baek perempuan kamu tuh..
    (hmm...kalo jodoh tu ade, bahagienye kamu)

    ReplyDelete
  12. cik ieja: tima kasih atas nasihat tu.harap2 tuhan bagi kita sume hadiah yang best2,kan.

    anonymous: hehe,nasihat untuk diri sendiri ke. takpe,try je la kan.sekurang2nya kita usaha.tang kawan baik pompuan dia tu,no komen la.takyah bebaik sgt kot ngan dia.

    ReplyDelete
  13. haha..."aku mmg pandai pujuk diri sendiri"..wink2

    ReplyDelete
  14. hehe.kite taw cte kamu yg mana.byknya.hahhaaha
    xpe tajul.go for it, bro!=)

    ReplyDelete
  15. anonymous: hehe,yela.ayat nak sedapkan diri sendiri :)

    cik finger: ele...cite saya yang pasal last skali tu je.hehe.

    ReplyDelete
  16. Cik Anonymous cam slalu jek dengar cite tuh... elele... jgn letak harapan tggi2 key..nnti kalo x dpt kecewa jek + sakit hati sgt.... ehehe... ade jodoh insyaallah... aminn... yeay!!! ye x yeop???

    ReplyDelete
  17. usah memberi harapan tinggi,kan.hehe.
    kecewa nanti,kan susah.tapi kengkawan sentiasa ada menemani :)

    ReplyDelete
  18. betol3....kwn2 xkan mengeciwakan...lg2 kawn cam en.tajul neh..ye tak??..kecuali kwn yg stab back la.. family pon jgn dilupakan....Cik Anonymous im always here.. u know that...ehehehe....

    ReplyDelete
  19. iye,saya memang kawan yang tidak mengecewakan.hehe.kawan-kawan lain je yang mengecewakan saya,hikhik.tapi bukan korang la.yup,just dont forget your fren.

    ReplyDelete
  20. cinta kerana Allah.. pilih kapel yg kite rase btul2 jatuh cinta & match ciri2 yg kite dah tetapkan...

    contoh;
    1. anak org kaya.. jd kite xyah keje lg
    2. tinggi 170cm, berat 48kg
    3. cute
    4. etc2

    ReplyDelete
  21. wah,ada ciri2 yang da ditetapkan.kalo kamu ni pompuan,saya awal2 dah out.

    1. bukan dari keluarga kaya,gaji sendiri pun ciput
    2. tinggi sangat, 178cm
    3. jauh sekali nak cute.

    tapi cinta kerana Allah is the best :)

    ReplyDelete
  22. cinta...
    ada apa dengan cinta???

    ReplyDelete
  23. opie: cinta ada macam2,hehe.orang single cam kite ni je yg takde jawapan lagi.

    cik finger: lor...kelakar ke.ingatkan sedih ke,hape ke.hehe.

    ReplyDelete
  24. hoho..bnyk nye komen kt sni...hihi...bley wat novel la hasil dari summary ko nye post nih..hihi

    so, bila nk kapel neh...huhu..ko kan pandai pujuk diri sendirik..so nnti mesti steady kapel datang~

    apa la aku merepek nih..salam hujung minggu`

    ReplyDelete
  25. usahkan novel,lirik lagu pun aku leh karang pasni.hehe.
    tunggu ada calon dulu,baru la kapel.ni sorang pun xde yang berminat kat aku.hoho.

    ReplyDelete
  26. hoho..jiwang gak cik abg ni ek..hehe..
    xpe2,jodoh ajal sume Allah tentukan,just wait n see je..
    tapi..
    yg peliknya nape org cakap cinta xdatang kalo x dicari n cnta xdapt kalo xdiberi..
    huhu..pusing2!!

    hah,saya dah leh agak2 yg mana cite cinta a.tajul ni..kihkih~~

    farra~~

    ReplyDelete
  27. oit farra,hehe.
    saya mana ada jiwang,hoho.
    tah la,tapi yang memang betul ialah jodoh tu tuhan tentukan,kita kene la gak usaha n doa.
    n mana ada cite pasal saya kat atas ni,hehe.

    ReplyDelete
  28. tajul..cite aku dah abes..dh bleh tutup kes.
    walopun ending die agak frust..tp lg best kot camni..yeay!!

    ReplyDelete