Sunday, December 12, 2010

Catatan Hidup: Seminggu Sebelum Berkahwin



Oit, bukan aku yang nak kawin. Ini boleh dikatakan sambungan kepada posting Catatan Hidup yang lepas. Sedikit pengenalan, mereka yang bertunang pastinya akan berkahwin jika tiada masalah kerana pertunangan itu sendiri adalah satu proses sebelum berkahwin. Tapi apakah hati dan perasaan orang yang ingin berkahwin itu lebih-lebih lagi jika dia masih mempunyai kenangan lama? Ini ceritanya…

Umum mengetahui cinta pertama atau first love adalah sukar dilupakan bagi sesetengah pihak, mungkin juga bagi kebanyakkan pihak. Ini kebanyakkannya berlaku jika seseorang itu ditinggalkan pasangannya. Yela, kalo yang meninggalkan pasangan mesti la dia enjoy dan dah lupa habis sebab dapat yang baru. Hehe. Tapi bagaimana kalau crush semata-mata atau memang bertepuk sebelah tangan dari dulu? Ataupun mungkin satu pihak melayan istimewa untuk sesuatu masa dan pihak yang dilayan salah paham? Nak bincangkan ke… er,takyah la. Just baca petikan sms di bawah yang berlaku dengan bakal pengantin yang akan melangsungkan perkahwinannya lebih kurang seminggu dari tarikh sms tersebut:



Aku: Harap awak dah lupakan saya sepenuhnya, your big day is just 1 week ahead.

Beliau:
Sure cannot la, I can’t.

Aku:
Kita takda jodoh.

Beliau:
Saya tau… dari dulu lagi, sebab saya bertepuk sebelah tangan.

Aku:
Harap dalam hati awak takda rasa sayang kat saya lagi.

Beliau:
Still got. But hopefully later it will disappear.. susah nak lupakan 1st love tau. Awak pun ada experience yang sama kan…

Motip nak kaitkan aku lak. Aku mana ada pengalaman pape. Kalo ada pun, takde hal punye la lebih-lebih lagi kalo dah jumpa orang baru cam dia sekarang ni yang dah nak kawin. Bila dah jadi camni, aku sehabis baik harapkan perkahwinan dia dan kehidupan dia selepas kahwin akan berjalan dengan lancar. Kalo boleh aku taknak terserempak atau tersepak kasut dia dari belakang kat shopping complex untuk menjaga keharmonian dia nanti. Harap dia akan jadi doctor yang berjaya satu hari nanti.
Anyway, sms dia yang last sekali paling tak patut! (T_T)

Beliau:
Take care, and jangan lukakan hati mana-mana pompuan lagi.hehe.

6 comments:

  1. nah amik kau!! nasihat yang menusuk kalbu tu bro..haha

    ReplyDelete
  2. haha..ayat "atau tersepak kasut dia dari belakang kat shopping complex" best..heheh :p

    ReplyDelete
  3. sebab selalu terpijak selipar org depan kat shoping komplex kekdahnye. (T_T)
    anyway,dia baru akad nikah tadi pas asar :)

    ReplyDelete
  4. kaki besar..huhu =.='

    owh..dah selamat jadi isteri orang dah beliau :)
    a.tajul tak pegi ke?

    ReplyDelete