Friday, February 13, 2009

Catatan Hidup

Macam biasa,hari-hari mesti rasa cam malas. Sampai je pagi kat meja,duduk bukak laptop & tangan pun peluk badan sendiri coz sejuk. Bila check emel, isteri bos yang atas aku ni dah selamat melahirkan baby boy. Aku pun tumpang gembira coz isteri dia pun keje kat sini so aku kenal la (camne ek nak tumpang gembira sebenarnye?). Isteri dia sama umur dengan aku (umur 24) & dorang baru kawin taun lepas. Then terpikir lak aku, dia umur 24 da ada anak. Aku ni gf pun takde lagi. Walaupun aku ni lelaki, tapi akan banyak masalah gak kalo lambat kawin. Sebenarnye masalah tu timbul bila lambat dapat pasangan coz makin lambat ada pasangan, makin ramai la pompuan kat luar sane kene kebas. Hehe, takde la. Sebenarnye aku pikir camni, aku takut kalo lambat cari perempuan, kita akan dapat pompuan yang dah ada banyak history. Maksudnya macam ni, maybe pompuan tu dah ada bf ke sebelum ni, nanti susah nak lupakan bf lama dia ke,berlaku curang ke, dah wat sumthin stupid dengan bf dia ke, ect. Ini yang menjadi masalah (bagi aku la). Aku bukannye baik sangat pun nak memilih ni tapi aku dah jumpe & kenal dengan macam-macam jenis perempuan, so aku tau la apa di sebalik dorang yang sebenarnya. Tak dinafikan ramai je pompuan-pompuan yang baik sebenarnye & yang bermasalah ni sebahagian daripada dorang je (samada sebahagian or sebahagian kecil) tapi tu la, kalo lambat sangat ada pasangan nanti takut gak dapat yang 'tak berapa baik' coz yang baik-baik dah dimiliki. Bukan aku tak nak mencari, hati ni macam takde pape perasaan sangat sekarang ni(weh,aku normal la...). Yang gals yang suka kat aku, aku tak minat lak kat dorang (bukan memilih,tapi ada la yang aku tak bekenan ngan dorang). Yang aku suka lak tah sape-sape(ye la, aku terserempak je dengan dorang ni. kenal pun tak. Cinta pandang pertama la konon, blah la wey). Sekarang ni aku lepak je dulu. Kalo ada yang sangkut nanti, ade la. Kalo takde, aku tunggu lagi 3 taun. Only then baru aku start cari. Aku pun tak tau kenapa mesti 3 taun tu.

7 comments:

  1. so, x keje la sgt en tajul ni ek..
    kedekut la tu nak blanja org ..
    =p

    ReplyDelete
  2. knpe msti 3 taun?
    sori bru mule berjinak2 mmbace blog ko neh..hehe
    aku rs bkn ko je yg brmasalah ngan angke 24 tu..rmi lg termasok le aku.ngeh3 nk2 plak golongan yg brlwnn jantina ngan aku ni dlm nisbah yg kecik..huh cam mano tu?
    last, idop bile dah keje mmg boring..every day do the same routine..huh!

    ReplyDelete
  3. tu la,bila dicari memang takkan adenye.kalo biar,lagi la takde.hehe.

    ReplyDelete
  4. apsal letak gambo maikel tu?? apa simboliknya?? ko serupa maikel itu kah?? hehe

    ReplyDelete
  5. maikel tu comel la,poda.hehe.

    ReplyDelete