Thursday, February 26, 2009

Penyanyi Nasyid Jadi 'Sedikit' Lembut? --->aku edit blog ni atas perbincangan dengan rakan2 n bos


Mungkin cite ni ramai yang dah tau tapi disebabkan aku pun baru tau, so aku rasa ramai lagi la yang tak tau. Aku bukan bertujuan nak mengaibkan mamat ni (mamat ke minah?hehe) tapi sebagai macam pengajaran & nak buat korang berfikir yang kadang-kadang manusia ni boleh berubah menjadi kepada yang tidak disangka (bukan cam manusia berubah jadi ultraman tu). Beliau yang dimaksudkan ialah bekas vokalis kumpulan Saujana, Doktor Khairul Idzwan. Alaa...yang nyanyi lagu "Bulan Bintang" tu la. Ada gak lagu "keluarga bahagia", "sepohon kayu", "sekeping hati dibawa berlari..." tapi dulu kitorang selalu nyanyi "sekeping roti dibawa berlari...". Hehe, melalut lak aku. Ke"sedikit' lembutan beliau dikesan ketika dia menjalani ujibakat untuk OIAM. Kire ko nak ikut cam Faizal Tahir la ek. Link Youtube dia aku ada bagi kat bawah ni





Memang ada yang sangsi, yang cakap ni bukan mamat nasyid tu. Tapi ada peminat yang cakap si "sedikit" lembut ni kompem mamat nasyid tu coz dia ada tanya adik pada ahli kumpulan Saujana tu dan telah dikompemkan. Aku pun cam sedih gak, mamat ni ok ape. Muka pun ade, suara pun ok, pandai pun pandai. Adakah dengan mengambil medic, beliau menjadi "sedikit" lembut? Tak berani aku terima rawatan dari dia kalo camni. Kang tah pape rawatan dia bagi kat aku kang(ni atas dasar pikirkan dia suka menyanyi n takut tersalah ubat,bukan pasal lain ek.korang jgn suka pikir bukan2.wink). Hehe, joking. Peminat Saujana jangan marah ek terutama budak medic Uitm sorang tu. Dulu masa aku kat UTM, aku ada gak pegi show dorang. Siap kene gelak lagi dengan member-member. Hampeh tul. Now i wonder macam mane la kalo tetiba Saujana dapat jemputan nak buat persembahan nasyid sekarang ni. Hmm...

13 comments:

  1. suara dia pun dah kearah kefomfuanan kan?
    so pe cite dia ngan odisyen oiam tu?

    ReplyDelete
  2. pinjam post ko...

    aku pon ske saujana dulu smpi skng..

    even g karok pon lagu bulan bintang tuh nyanyi rmai2..isk2

    ReplyDelete
  3. nasyid huh?..mengimbas time skola smaj dulu..
    seb baek aku x penah mnat kump. ni..hehe
    takat nyanyi skeping roti tu ade la..ngeh3
    tp yg aku igt..stiap jumaat blk cpat nk tgk videoklip hindustan kt tv..bkn tgk nasyid hahaha

    ReplyDelete
  4. rasenye dia tak lepas la kot yang OIAM tu coz takde pun tersenarai dalam finalis tu.tomok ade la,haha.
    eh,aku dulu pun layan hindustan gak,terutama shah rukh khan.kaco betul jiwa.

    ReplyDelete
  5. wah, sesedap rasa ko mengutuk??? ko tu bagus sangat ke? tunggu je la surat saman dari dia! padan muka kau!

    ReplyDelete
  6. die-hard fan ke?lalala.aku bagus gak la,walopun aku tak amik medic.ko penah jumpe aku in person ke?haha.aku tau kita tak boleh menyerupai perempuan(perangai,rambut,pemakaian,or pape yg memang kita saja ubah) coz haram hukumnya.lagipun xde sebab dia nk saman coz ini utk pengajaran orang lain.aku pun minat saujana gak,tapi sedih bila jadi camni.

    ReplyDelete
  7. Isk2..aku hangi betul kalo orang yang lahir tanpa NAMA nih.. maen sedap2 je belasah. ikot suka la nk tulis ape kebenda pon.. bukan nye kutuk2.. nih adalah luahan rasa..

    btw, berani baling batu, tapi sembunyi tangan.. nama tak sebut, main hentam... poorah.. [emo plak aku]

    udah2 la tuh, Tajul. Ko jmpe kt Youtube bahan bukti tuh.. better saman Youtube, lagik kaya.. confirm Kaya! muhahaha

    ReplyDelete
  8. tu la pasal kan.nama pun blog.lumrah bloggers.tapi takpe bro,aku tau keadaan ni sukar,ramai yg susah terima kenyataan,lebih2 lagi time economy camni,emo masing2 pun lebih.hehe.

    ReplyDelete
  9. Sabar je Tajul. Nih la rintangan yg perlu dihadapi oleh bloggers.muhaha.. well, ko just comment je luahan hati ko...nk saman? sile la saman YOutube.. lg kayooo!

    lg satu, xde kemaluan betol orng itu.. tak berani letak nama..parent dah bg nama, takmo gune.. haprakk betol

    ReplyDelete
  10. biar la dia nak tulis ape,ni kan blog dia.ko ni fanatik sgt pehal??!kalo nak sumer tulis baik2 jer,ko pegi la baca sotkabar utusan.

    ReplyDelete
  11. skrg da ade new member la...

    ReplyDelete
  12. terkejut eden nengok...

    ape sudah jadi....

    ReplyDelete
  13. mcm2 la org skrg..daie (pendakwah) pun masih boleh dipesongkan...

    ReplyDelete