Monday, May 11, 2009

Berkahwinnya ex-Klasmet



Bila jodoh sudah ada, berlangsunglah ikatan atau perkahwinan. Perkahwinan menyatukan 2 jiwa untuk membentuk keluarga bahagia. Eleh,aku cakap banyak macam pandai je. Bulan 5 merupakan bulan perkahwinan aku rasa walopun cuti sekolah belum mula lagi. Mungkin ni strategi dorang untuk mengelakkan bertembungnya majlis perkahwinan sesama dorang.
Pertengahan bulan ni, sorang ex-klasmet aku masa kat Simpang Durian akan kawin. Hujung bulan pulak, ex-klasmet aku kat Taiping akan kawin di Shah Alam. Kedua-dua mereka adalah perempuan. Kirenya dorang ni adalah klasmet yang pertama atau antara yang pertama kawin. Rasa lain macam pun ada coz teringat lagi zaman budak-budak dulu, tau-tau sekarang ni nak kawin dah. Biasa la, kalo ada yang dah kawin , kawan-kawan pompuan lain yang takde couple mesti rasa tercabar. Walopun dorang tak baca & tak tau kewujudan blog aku ni, aku ucapkan selamat berbahgia. Aku tumpang hepi untuk korang. Cuma bila terkenang mengenai diri aku ni, aku tak tau apa yang bakal terjadi pada aku. Aku harap akan dapat jodoh yang baik & menarik. Aku bole je hidup single sekarang coz aku kuat.

Walopun aku rasa diri aku dah kuat, rupanya aku masih lemah. Nama yang dah lama aku set invisible kat YM & aku reject dari frenlist tiba-tiba muncul kat YM emel. Pejabat aku block YM, so sekarang just boleh YM melalui emel je la. Melihat nama yang tak disangka ni muncul, aku terus logout & jadi kaku. Mood pun turut hilang. Betapa lembiknya aku sekarang. Aku rasa sistem badan kau pun dah lemah. Tah camna, aku terbukak page pasal stress symptom. Jadi aku belajar sesuatu mengenai diri aku hari ni. Harap korang suma pun dapat pelajaran yang sama.

Effects of stress ...
On your body:
* Headache
* Back pain
* Chest pain
* Heart disease
* Heart palpitations
* High blood pressure
* Decreased immunity
* Stomach upset
* Sleep problems


On your thoughts and feelings:
* Anxiety
* Restlessness
* Worrying
* Irritability
* Depression
* Sadness
* Anger
* Feeling insecure
* Lack of focus
* Burnout
* Forgetfulness


On your behavior:
* Overeating
* Undereating
* Angry outbursts
* Drug or alcohol abuse
* Increased smoking
* Social withdrawal
* Crying spells
* Relatioship conflicts

4 comments:

  1. wah..best nye kawin...hahaha

    well, aku pon dah mula start prepare diri dari segi financial nk kawin w/pon calon tak de yg berkenan lg...still minta petunjuk Ilahi katanye..

    ReplyDelete
  2. ko punya financial stabil la bro,dapat2 baru pegi offshore ni.hehe.calon tu kita cari same2 la skrg.

    ReplyDelete
  3. jodoh blum sampai tu.. sabo yerr...

    ReplyDelete
  4. sentiasa bersabar.
    sekarang menunggu kamu n azmil kawin dulu,hehe.

    ReplyDelete