Thursday, May 21, 2009

SMS dari seorang perempuan

Ni aku nak cite pasal diri aku ni. Kalo korang taknak baca pun takpe, hehe. Ni ialah apa yang aku tulis kat forum, jadi aku just copy paste kat sini je. Korang baca je la ek, yang soalan-soalan kat akhir-akhir tu takyah la korang jawab. Hehe.
------------------------------------------------------------------------------------

ada prob dengan forumer,nak mintak pendapat.

Assalamualaikum
Aku ada benda tak penting nak cerita tapi nak mintak pendapat korang semua.

Intro:
Aku ada kenal sorang former sini.kenal pun melalui forum,anta pm,berbalas2 pm,then bertukar2 no tipon.then selalu la kitorang msg biasa2 cam tanya wat pe,dah makan ke,n cite bende2 lain.dulu kadang2 kalo aku lambat reply pun dia akan tanya nape tak reply.dulu time wknd aku kuar tgkmovie pun dia msg2.minah ni dah ada bf,aku pun memang takde
niat nak mengurat beliau.kdg2 dia cakap bf dia xde masa nak layan dia.aku sebagai kawan pun bagi la semangat. dia tinggalkat pantai timur n kitorg x penah jumpa .selalu gak la dia mintak tolong topupkan,tapi dia bayar balik la melalui topup.

Tengah cerita:
Satu hari ni,aku msg2 dia,dia x reply.then aku kerap gakla msg dia dalam 1-2 minggu tu Tanya kabar walo dia x reply.even dalam forum pun aku anta pm,tapi dia x reply.seminggu sebelum tu,dia mintak aku topup rm10tapi lum bayar lagi.ok la kan kalo org mintak korg topup then dia x reply2 msg korg,mesti la korang atleast ada fikir sumthin.then coa aku asyik msg dia,diareply la cakap hp dia rosak.pastu aku Tanya la nape x reply,dia ckp aku tuduh dia macam2.bila aku ckp reason dia cam kat atas,dia ckp malas nak gaduh n soh lupakan.

Hamper penghujung cerita:
Aku msg jugak dia,kdg2 dia reply pendek.kdg2 x reply langsung.alasan latest,study,nak exam.tapi aku msg gak la kan tapi lain waktu.samela,kdg2 reply sikit,kdg2 x reply.dia lgsg takde start msg aku 1st.tapi aku tak kisah.

Kemuncak cerita:

Arini dia sms aku.
Dia: hai.ingat nk g sana cuti sem nnt.nk jmpe?
Aku: bole je
Dia: tp xda tmpt tgl.ingat nk duk hotel.tlg support cket bleh?
Aku: ok
Dia: btl ni bleh?kn klu nek bas dri trg akn trun terminal putra.hotel terdekat dgn c2,hotel legend.satu mlm 200+++.tp x sampai 300.byr bleh?
Aku: have u ask ur bf 2 pay 4 u?
Dia: dah.tp skrg dia pun bru tkar keje.gaji xdpt lg.bleh x?sy g pn utk g jalan2 je. [nota:bf dia software/komputer engineer]
Aku: its ok 4 me but u should ask him 1st 2 pay.where is his saving?xkn xda skit pn.utk gf pn xkn xde duit n nk brkira.
Dia: xnk la.lgpn dia ada financial problem la.awk xnk tlg ek?lgpn sy nk duk satu mlm je.
Aku: I¡¯ll think bout it,bcoz u have bf who should support u nyou r not my gf.
Dia: xleh xpe la
Aku: I said,I think bout it
Dia: sy perlu jwpn skrg gak sbb nk wt plan smua lg.
Aku: how much do u want?
Dia: utk byr hotel je.
Aku: how much
Dia: 250
Dia:tp nnt bwak gak sy g midvalley n sg wang k?
Dia: dah wat plan.24hb sy nk g sana.Bleh x bg 250?
Aku: can u tell me why I should give u money?
Dia: kasihan pd sorg kwn.lgpun nk jmpe gak awak. Bleh x 250?
Aku: I don't think so.sori.
Aku:don't 4get 2 pay back my rm10 topup

Tu je sms.sekarang adakah aku seorang yg pentingkan dirisendiri?atau adakah aku seorang yg teruk coz tak dapat tolong dia?atau korangada pendapat lain yg aku lupa sebut or saja xnk sebut?


*penat aku menaip sebelum ni,tu yang aku nak letak gak mende ni kat blog aku.hehe.

30 comments:

  1. perghh..bro..jgn dowh..skng neh bukan bley men kasi je duit cmntuh..ntah sape2 die..takde ikatan ape2 dah mintak such a huge amount..very tak masuk akal..better don't

    hehe...

    ReplyDelete
  2. bro...buang masa jer layan pompuan mcm tue...dier nak mainkan jer...hehe...
    mencelah ckit,,ader keje kosong x dalm electrical engineer power in oil and gas..pas2 la

    ReplyDelete
  3. tu la pasal,bro.hehe.
    kalo keje carigali,masyuk la gak aku.
    tapi tetap taknak bagi la,hehe.

    ReplyDelete
  4. bro botak,electrical aku takde lubuk lagi la sekarang ni.akan ku usahakan letak sini kalo ada,hehe.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. whoaa..terkejut i baca blog u nie..makin ramai pompuan yg suka memainkan laki2 eh..mengikis..
    u jgn senang2 nak pcaya..btw..nak duk kat hotel mahai..yg murah2 takmo..teruk sehh..melampau!!!
    dun ever trust k bro..

    ReplyDelete
  7. tu la liana,hotel mahal tu.i pun tak penah dok situ lagi,hehe.

    ReplyDelete
  8. uishhh kasihan tol.....
    btol ke kene pow ngan awek???
    My Opinion:
    1. Kalo x kenal jgn pandai2 nak kasik pinjam duit. Bnyk lak tu..stakat topup ok gak la... tp tuk eja rm 10 tu pun x besar da..hahha..
    2. Skang ni ramai jek pempuan skandal ngan laki lain sbb nak jd kan "bapak gula"(sugar daddy)..
    3. Ntah2 da kene klentong... hehe... org pun penah gak kene ngan situasi di atas...even member sendiri....

    Renung2kan dan slamat beramal...

    ReplyDelete
  9. tu la ija,kene pau dengan awek orang lain.hehe.
    mekacih ek ija :)

    ReplyDelete
  10. U r welcome ....
    alaaa..laki pun ade gak yang spesis pisau cukur tau.... believe it or not???
    hahahahaha....

    ReplyDelete
  11. WTH la that girl... tak malu btul... jgn layan la.. dr bg duit kat dia.. baik derma kat tabung bersamamu..

    ReplyDelete
  12. tah la,poda.hehe.
    beli makanan n baju untuk diri sendiri ok gak. :)

    ReplyDelete
  13. perempuan aneh.dia ingat duit tuh macam kutip daun atas pokok kot.hehe.kasihan dia

    ReplyDelete
  14. kasihan la kat saya ni sekali.hehe.

    ReplyDelete
  15. perghh!! haha apasal lak dia minta kat kau?
    Mcm nak ambil kesempatan lak dia tu.

    ReplyDelete
  16. nape dia mintak?entah la.hehe
    sebab aku baik kot :)
    tapi takpe la,tak bagi pun dia coz banyak sangat tu.

    ReplyDelete
  17. hahhahaha..ko kena pau tajul? kah3 beguling aku baca blog ko nih...nasib org tak nampk (kat CC)....pom[puan camtu ko adjust bawak masuk lubuk boya plak lah tajul..ko rumble jer dia..kuang ajo tu dak pompuan nih...aku geram jer dgr nih..body lentik tak? hak3...(AFZAN JUNTAI)

    ReplyDelete
  18. afzan rupenye :)
    haha,aku tak penah jumpe dia lagi bro.
    ko nak ke?amik la.hehe.

    ReplyDelete
  19. apsal ko tak ajak dia 'main' skali kat hotel tu?alang2 dah nak bayar 250..main je bro ngan minah camtu...

    ReplyDelete
  20. hoho,tak keje aku nak wat camtu.free pun tak mau,tuhan marah :)

    ReplyDelete
  21. Tajul,
    OG ade pm pasal ni kt forum, tapi ampeh lak forum nih dgn layout baru... ape pun, nanti klu rajin, check pm kt fs ok..

    ReplyDelete
  22. aduss.. tertua lak aku nih...

    hang tua lg dr eden tajul.. :D

    ReplyDelete
  23. tajul ni kwn pada kwn dlm fs tu uper nyer.. hehe

    ReplyDelete
  24. ecece...muda ke,hehe.
    ok la tu,ada related gak kan :)

    ReplyDelete
  25. hutang rm10 tetap takkan dilupakan.
    ha ha!

    ReplyDelete
  26. leh makan kfc,beli snack plate :)

    ReplyDelete
  27. ee..mmg sah pmpn nea xbley d prcayai...
    dea nk pau duet kamoo jer nea..
    sek bek kamoo xbg..
    gud..!
    hehee..singgah skejap...

    ReplyDelete
  28. mane leh bagi.hehe.
    owh,kamu ni.singgah le :)

    ReplyDelete